Hit the road Jack!

Sitter hemma hos MaPa och surfar på Limpans (lillebror) nya bärbara dator, det är järnet coool! Man måste läsa in fingeravtryck för att kunna logga in, highteck!
Nu sitter han (lillebror Linus) och spelar massa tecko för mig på farsans dator (som råkar vara exakt likadan) och till råga på allt så har syrran köp en egen likadan till sig själv! Nu är det bara jag som sitter hemma med min bajs dåliga, icke bärbara, dator. Men jag har ju knappt råd att fö mig, så nån ny dator ligger inte högt upp på listan.

I dag har jag varit förbannat duktig. Kl 8.30 var jag på skeria för att hämta mitt studiematerial till svenskan som jag läser på stubinen. Sen drog jag till arbetsförmedlingen, fick lite hjälp med min a-kassa å sökte fyra jobb. sen åkte jag hit (till MaPa) å phoneade Norge för att får tag i mina pengar som floatade runt någonstans i Norges cyberspace. Efter ca 30 minuter av konstant hit-och-dit kopplande träffade jag på en jätte skön jænta som kirrade allt, "du ska ha dina pengar i morgon och så avslutar jag ditt konto åt dig"
Gøtt! Jag hade glömt hur mycket jag älskar norska.. någon gång ska jag åka tillbaka. I like!

Det är fan chill när Limpan är hemma (han plugga i s-vall, på räddningsgymmnasium, värsta heron) I miss him when he is gone. Och nu har ju Fiffi (storasyster) flyttat till Umeå också och lämnat lilla stackars mig ensam i Skellefteå. Det är tur att jag har pratglada vänner: Jennie, som alltid ringer för tidigt och Madde som alltid ringer tidigaste efter 2.00 på natten. Johanna dock är dålig på att höra av sig, Bea och Malin med. Linda hänger jag hos var och varannan kväll så henne behöver jag inte prata i telefonen med. Näe! Tacka vet jag Madde och Wennie, dom kan man lita på att man får snacka crap med.

Hejdå vettja..

Kommentarer
Postat av: Leine

Always there for u :)

2007-02-04 @ 10:38:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback