Harry Potter and the Deathly hallows.

Nu har jag verkligen fått hålla mig i skinnet!! Det ryktas om en hacker som kallar sig Gabriel har gjort det omöjliga och tagit sig in på en dator på Bloomsbury Publishing och kommit åt den sjunde och sista delen i Harry Potter serien, Harry Potter and the Deathly hallows. Det ligger spoilers överallt. Men med bara 10 dagar kvar innan boken finns ute att köpa känns det som en fruktansvärd massa vaist of time att med spänning vänta på den sista boken i hela två år och sedan med ett par rader förstöra allt. Men, oh may gaaaad, är jag nyfiken. Fast sen debateras det villt om det bara är en Fan Fic eller om det är den riktiga. Men jag ska hålla mig. Promis!!


image50

Som sagt: 10 dagar kvar!!


Dagen filmer: Miss Congeniality och Cheaper by the Dozen. Totaly chick flick kväll!

Adjöken adjö (
Nu måste vi fara)


Kommentarer
Postat av: s.

På tal om Miss Congeniality.. hur kommer det sig att vi här i Sverige har översatt den till Miss Secret Agent? Är det för att Congeniality var ett för svårt ord? eller försöker vi bara vara internationella? vi är tydligen inte det enda landet som gör så heller..
http://www.imdb.com/title/tt0212346/releaseinfo
jag har mycket svårt för dessa inteöversättningar.

2007-07-02 @ 12:52:58
Postat av: s.

På tal om Miss Congeniality.. hur kommer det sig att vi här i Sverige har översatt den till Miss Secret Agent? Är det för att Congeniality var ett för svårt ord? eller försöker vi bara vara internationella? vi är tydligen inte det enda landet som gör så heller..
http://www.imdb.com/title/tt0212346/releaseinfo
jag har mycket svårt för dessa inteöversättningar.

2007-07-02 @ 12:53:10
Postat av: s.

jag hade ju inte behövt skriva det två gånger förstås, så irriterad är jag faktiskt inte..

2007-07-02 @ 12:54:18
Postat av: Karin

ÅÅ snart. (boken)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback