New Day!

Ja, min kära bloggläsare.. Jag vet att det varit rätt tort och tråkit på FinaStinas blogg för ett tag till baka.. Egentligen är jag bara.. inte lat, bara slö (?) Förhoppningsvis ska jag snart vara tillbaka på banan, lika jävlig och sarkastisk som vanligt. Vi börjar nu och ser hur länge det håller innan jag blir slö igen.

Jag skulle egnetligen varit ledig hela helgen men jag erbjöds närmare 30 timmar kvall (lön*2) så inte fan kunde jag tacka nej till det.. Har tjänat in så mycket att jag med gott samvete kan köpan den där nya nallen jag spant på eftersom min tydligen har ett eget liv. Det roligaste skummaste den gjort är att spela in en ljudfil som låter ungefär så här -kiiiih-sprak-sprak-KIIIIiiiIIIschhhhhh-knaster.. osv- och på egen hand skickat den till Nils. Skumt. Så är det någon som vill köpa en bättre(?), begangnad W800i för en (väldigt) billig peng.. så houl. Nog om min skruttnalle.

Mina välbetalda timmar på jobbet var ju lätt värda, nu när helgen är över och jag är tillbaka på schema. Men jävlar i min låda vad jag ångrade mitt överilade beslut i lördags. Fredagen, efter fem timmars jobb var det bara att pallra sig hem till mor och far (där allra käraste syster bor nu i sommar) för där vankades det födelsedagsfest. Och i all ära, full som ett egg var jag, och kul hade vi. Efter lagom många drinkar åkte vi på Ballen och tog ett par till. Hade bamse skojjsit, fast jag större delen av kvällen letade efter Ma som inte vill uppenbara sig trotts lovande ord: "Vi ska oxå på Balzac, vi måste ses där." Men flickungen var ju på statt visade det sig. Skitunge!! När jag äntligen kommer hem (gick en omväg hem till MaPa med Syster, varför vet jag ej.) Var ju klockan lagom mycket och jag börja jobbar redan kl 09.00 följade dag. Så jag i fyllan och villan. Äh, orka gå å lägga sig.. var vaken hela natten och ritade manga. Bakis som stryk drog jag mig ju till jobbet och insåg försent att: Åååh, jag har ett 12 timmars pass i dag. Smart? Nope. Somnade på gräsmattan när vi var ute och lekte i lekparken. Men va fan jag ska inte klaga. (Bara lite) Helgens jobb har bestått av: Tv-spelande, filmtittande, minigolfande. Dallas, grillad fläskfile, glass och godis. Jag har ändå inte världens sämsta jobb. Även om jag fick min butt kickad i X-box. Gick till Jo H när jag slutade för att delta i lördagens förfest, konstigt nog var jag inte lika trött då (förmodligen tack vare min powernap på gräsmattan.) Tack och lov hade jag ju vett att inte följa med på krogen för söndagen bestod av ytterligare 12 timmars arbete. (Puuuh)

Syskon kväll med Frida och Linus och Harry Potter.. Oj den där meningen blev skum. Man kan ju nästan tro att Harry Potter var mitt syskon. Okey, det var kanske inte så kul. Med min väldigt verkliga syskon såg jag nyaste HP. Den var bra. Men jag är ändå besviken. Alla charmiga detaljer som gjorde att jag förälskade mig i böckerna har styckats bort för att få med den mest väsentliga bitarna. Men, Hell Yeah, var den bra gjord! Bättre än förra, fantastiska eftekter. Jag är helt övertygad om att dom värkligen trollade. I whis!! Och nu med bara, håll i hatten, 5 dagar kvar till upplösnigen och sista boken håller jag på att bli lite smått galen. (Om jag nu kan bli mer än jag redan är. (Diskuterbar fråga)

Jag kan bjuda på ett par bilder från Fridas Fest.

image51

Födelsedagsbarnet och världens bästaste syster, Frida.
 

image52

F.v. Erik, Frida, Robert (tror jag han hette), Jompan, Amiri



5 dagar kvar.
Veckans filmer: Drop Dead Sexy, Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events, Harry Potter and The Goblet Of Fire, Music and Lyrics.

Jä, jä. Fuck Off!

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Snyggt tjejen.. Jag, Signe, Wennie och mamma Bitte är då säkra, tror att Österberg är med oxå. Madde skulle kolla upp hur flygen gick, o vad de skulle kosta, men hon trodde de skulle gå på ca 1200:-
Ingen av oss är rik, iaf inte jag o Signe, haha. Men många bäckar små... :D

Postat av: Mad

bara en liten fraga, hur kanner ni Robert?
Dessutom saknar jag dig!

2007-07-16 @ 20:55:38
URL: http://lyckliga-gatan.blogspot.com
Postat av: Jen

12 timmar och 22 minuter sen är jag hoooome igen

2007-07-18 @ 21:08:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback