Gårdagen

Gårdagen var ganska spännande. Det började med en 300 kronors taxiresa och slutade med att jag stod och diskade i två timmar.
Jag skulle åka till Martin i Lund och är på väg ut för att ta en buss när jag helt plötsligt har en stockholmare i luren i stället för Martin. "Ta en taxi, jag betalar." Sagt och gjort, jag tar en taxi till Lund där det är en väldans trevlig fest i full gång. Det har tydligen varit herrmiddag och pojkarna är uppklädda till tänderna. Nu snackar vi frack och hela kittet. Jag hade sjuhelvetes kul. Sen lovade jag Martin att jag skulle hjälpa han att städa på morgonen och de visade sig ju att i princip allt han ägde var skitigt. Jag diskade säkert 50 glas, 30 tallrikar, massvis med bestick, stekpannor, kastruller och massa mer.. Hur dom lyckade använda allting på en kväll, det har jag ingen aning om.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback