Äntligen hemma!

O, ljuva skåne. Jag må vara en skåne-rookie men jag älskar det här. Har aldig varit lyckligare. Missförstå mig inte, jag älskar Skellefteå och allt och alla som hör dit. Min resa dit över jul och nyår var fantastisk.
Mina tre veckor började bättre än jag någonsin kunnat ana, ur flera synvinklar.
Sen kom Yuri, Fridas kille, för att spendera julen med oss och han visade sig vara världens finaste kille och jag är så glad att han är med Frida. Även om du var på snudden till äckliga i all deras sockersöta gulligull.
Julen var som den alltid är: underbar! Jag fick min nya älsklig i julklapp: lilla data! Det var världens bästa present och jag är så lycklig över den. 

Juldagen firades hos JoH och Nicke med singstar och goda vänner. På nyårsafton kom kära Mad hem och käckade middag hemma och min mor och far. Vi skålade, åt och spelade brädspel som jag och Mad regerade och skulle ha vunnit och vi inte varit så ovänner med tärningen. Vidare gick kvällen till Frida och Jocke. Där bjöds det på snaps rolett och trevligt sällskap och på tolvslaget firade vi. Dagen efter var för mig an tiopoängare men det är inget jag känner mig bekväm att skriva om här förutom att den innehöll mys, pizza och "corps bride"

Dagarna har helt fyllts av av goda vänner, familj. Roligt festande, mys och riktigt god mat.

När dagen kom då jag skulle åka hem var det riktigt skönt att känna att jag saknade mitt liv här nere i Malmö. Min lägenhet, skolan, Flis. När jag äntligen landat på Sturup och satt mig i flygbussen möttes jag världens vackraste solnedgång. Himlen var super-orange och siluetterna av alla stora träd vad kolsvarta som kontrast, ett riktigt codak-moment. Vilket välkomnande!! Väl hemma efter en snabb besök av Flis deckade jag, helt slutkörd kl halv 8. Sov i 17-18 timmar.

I morgon börjar skolan om, känns skönt att få struktur på vardagen igen.

Nu ska jag mixtra lite med photoshop så jag kan göra min blogg lite snyggare. Nighty Nighty..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback